سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

نحوه تحقق سبک زندگی اسلامی با توجه به شرایط روز

 

 

بدون شک داشتن یک سبک زندگی اسلامی وآنچه که از منظر اسلام مطلوب است . نیازمند واکاوی ومداقه در این زمینه است. داشتن سبک زندگی اسلامی بدان معناست که همه شئون زندگی ما از اقتصاد و خانواده و نظام تربیتی و... همه و همه باید اسلامی شود.

 داشتن اقتصاد اسلامی مستلزم برخورداری از شناخت دقیق ، سیاست وبرنامه ، اجرا وارزیابی می باشد. یعنی باید نگاه ارزشی با نگاه تخصصی که اکنون در دنیا وجود دارد، با هم تلفیق شود و ما بتوانیم اقتصادی داشته باشیم که هم زندگی را به خوبی اداره کند و هم ارزش‌های اسلامی را موردتوجه جدی قرار دهد .

براین اساس داشتن یک سبک زندگی اسلامی با یک تصمیم یکباره و یک‌دوره زمانی خاص محقق نمی‌شود؛ بلکه باید بخش‌های مختلف جامعه از جهت درونی شدن در وجود افراد و نهادهای قانونی و نیز در مقررات و دستور العمل ها ،  همه رنگ و بوی اسلامی به خود بگیرد تا به تدریج طی یک دهه کمتر و یا بیشتر از آن آرام آرام سبک زندگی ما به طرف اسلامی شدن برود.

باید توجه کرد که  این ابعاد مختلف نیز درهم تنیده هستند؛ یعنی وقتی ما قصد اصلاح اقتصاد را داریم، ممکن است در اثر بی‌توجهی به سیاست آسیب بزنیم و هنگام اصلاح سیاست نیز اگر توجه نکنیم ممکن است به اخلاق آسیب بزنیم و هنگام درست کردن اخلاق نیز اگر توجه جامع نداشته باشیم، ممکن است به خانواده آسیب بزنیم؛ و همین‌طور در تمام ابعاد دیگر.و گرفتار مسائل گذشته شویم . زیرا ما قبلاً در جامعه خود توجه کافی به مقوله سبک زندگی اسلامی نداشته‌ایم، هرچند که به حواشی بحث و گاهی به اصل محتوا با عناوین و اسامی دیگری توجه شده است، ولی سبک زندگی که اکنون مطرح شده است نداشتیم .

امید است با برنامه ریزی ، همکاری وهماهنگی تمام بخش های مسئول در ساخت وهدایت جامعه ونیز استقبال عموم مردم  موفق شویم در یک دوره زمانی مشخص به هدف تحقق سبک زندگی اسلامی برسیم

نظرات 5 + ارسال نظر
اسماعیل کوشکباغی 1391/10/07 ساعت 11:16 ق.ظ

باید اذعان نمود که ما قبلاً در جامعه خود توجه کافی به مقوله سبک زندگی اسلامی نداشته‌ایم، هرچند که گاهی با عناوین و اسامی دیگری توجه شده است، ولی سبک زندگی اسلامی که اکنون مطرح شده است نداشتیم . امید است با بهره گیری از شرایط بوجودآمده در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی قراربگیریم

علی محمدی زاده 1391/10/07 ساعت 03:58 ب.ظ

خدایا ما را در اجرای فرامین رهبر معظممان یاری کن

ناشناس 1392/02/30 ساعت 09:22 ق.ظ

راست میگن

مریم لاوردی 1392/02/30 ساعت 09:24 ق.ظ

آدم باید زندگیش فدای اسلام باشه /////

henares 1392/03/08 ساعت 10:45 ق.ظ

pasokh be nashenas !
khoob shod gofte ras migan
montazere taiid shoma boodim

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد