سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

27دیماه سالروز شهادت فدائیان اسلام

 

نهضت های اسلامی به رهبری روحانیت سهم قابل توجهی از صفحات تاریخ معاصر ایران را به خود اختصاص داده است. در این میان حرکت دینی سیاسی «جمعیت فدائیان اسلام» همراه با شکل جدیدی از مبارزه علیه حکومت سلطنتی یک نقطه عطف به حساب می‌آید.
شهیدان نواب صفوی و یارانش در دوران ستمشاهی با دعوت حوزه‌ها به حضور در عرصه سیاسی کشور، با پیگیری ایده تشیع انقلابی با هدف تشکیل حکومت اسلامی و تدوین قانون اساسی کشور براساس آموزه‌های قرآن دست به مبارزه با رژیم شاه زدند.


جمعیت فدائیان اسلام یکی از گروه‌های مذهبی تأثیرگذار در تاریخ سیاسی کشور در دهه 1320 بود و در صحنه‌های سیاسی و فرهنگی فعالیت کرد . البته طرفداران آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مجددا اعلام موجودیت کردند.
فدائیان اسلام معتقد بودند روحانیت باید سکوت در مقابل حکومت را کنار بگذارند، حکومت اسلامی جایگزین مشروطه و حکومت غربگراها شود و جریان های انقلابی مسلمان در سراسر جهان متحد شوند. همچنین  تدوین قانون اساسی براساس آموزه‌های قرآن و دین اسلام از برجسته‌ترین مبانی اندیشه  این گروه محسوب می‌شد.
سیدمجتبی میرلوحی صفوی از روحانیون مبارز و رهبر جمعیت «فدائیان اسلام» و از پیشتازان مبارزات مذهبی بر ضد رژیم شاهنشاهی و استعمار به شمار می‌رود که به همراه سید محمد واحدی، مظفر ذوالقدر و خلیل طهماسبی در بامداد 27 دی 1334 به شهادت رسیدند. بار دیگر با آرمان‌های والای شهیدان اسلام و انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) تجدید میثاق می کنیم .

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1392/07/19 ساعت 10:52 ق.ظ

من به شهید نواب صفوی و اعضای گروه فداییان اسلام خیلی اعتقاد دارم چرا که آنها یک مسلمان واقعی و مجاهد فی سبیل الله و سازش ناپذیر با کفر و شرک و الحاد بودند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد