چه آينده‌اي در انتظار اقتصاد ایران است؟

اگر اقتصاد ایران خودش را در وضع کنونی نگهدارد، دیگر ما هیچ‌وقت نمی‌توانیم جنبش نرم‌افزاری و افزایش سهم در تولید علم داشته باشیم، زیرا جنبش نرم‌افزاری نیاز به نیروی انسانی دارد و باید این منابع از سایر حوزه‌ها آزاد بشوند تا به این عرصه بیایند. مادامی‌که سرمایه‌های ما درگیر ساختن ماشین یا این کشاورزی کم‌بهره‌ور هستند، چگونه وارد علم شوند؟ کشور ما منابعش محدود است، پس حتماً باید شیفت بخشی و آزادسازی منابع اتفاق بیفتد تا کشور در عرصه‌های جدیدتر و با ارزش‌آفرینی بیشتر رشد داشته باشد.

ادامه نوشته

گزارش موسسه چتم هاوس با عنوان “جنگ سایبری”

موسسه چتم هاوس در گزارشی با عنوان “جنگ سایبری” به قلم چهار تن از نویسندگان به نام‌های « پل کورنیش، دیوید لیوینگستون، دیو کلمنته و کلر یورک» به بررسی ابعاد مختلف جنگ سایبری پرداخت.

ادامه نوشته

ارزیابی مهم وزیر امنیت داخلی رژيم صهيونيستي از ارتقاء موقعیت ژئوپلتیکی ایران

یک واقعیت ژئو پلتیک جدید شکل گرفته است و آن محور شیعی به رهبری ایران است.موشه یعلون وزیر امنیت دخلی رژیم صهیونیستی طی سخنانی در کنفرانس سالانه موسسه مطالعات امنیت ملی اسراییل ابعاد رشد قدرت و جایگاه ژئوپلتیکی ایران در منطقه را شرح داده است.

ادامه نوشته

رییس جامعه اطلاعاتی امریکا: توافق ژنو ارزیابی اطلاعاتی امریکا از برنامه هسته ای ایران را تغییر داد

گزارش جیمز کلاپر به سنا نشان می دهد توافق ژنو ارزیابی اطلاعات ملی امریکا را درباره برنامه هسته ای ایران تغییر داده است.مدیر اطلاعات ملی امریکا در گزارش سالانه خود به سنای این کشور اعلام کرد جامعه اطلاعاتی امریکا عقیده دارد توافق ژنو توانمندی این جامعه را در کشف هر نوع «گریز هسته ای در برنامه غنی سازی ایران» صد درصد کامل کرده است.

 

ادامه نوشته

فیلم ضد ایرانی با بازیگرانی ایرانی

سریال آمریکایی “HomeLand” یا همان "سرزمین مادری" سریالی ضد ایرانی است که در ابتدا با مبحث مبارزه با تروریسم و در ادامه به بحث رابطه ایران و آمریکا و مذاکرات آنها می پردازد و محوریت اصلی این فیلم اسلام هراسی است.

 گروه فرهنگی اجتماعی برهان: سریال آمریکایی "HomeLand” یا همان "سرزمین مادری" از 2 اکتبر 2011 از شبکه Showtime آمریکا پخش می‌شود و شبکه Fox 21 اسپانسر اصلی این سریال است.

 این سریال بر اساس داستان سریالی عبری با نام "Prisoners of War" ساخته شده‌ است و تاکنون در 3 فصل 12 قسمتی بر روی آنتن رفته و فصل چهارم با محوریت مذاکرات هسته‌ای ایران در حال ساخت است.

 داستان سریال

داستان اصلی سریال "HomeLand” درباره یکی از نیروهای ویژه ارتش آمریکاست (Nicholas Brody با بازیDamian Lewis)که ظاهراً هشت سال پیش در عراق ربوده شده و از سرنوشت وی هیچ اطلاعی در دست نیست.

 ناگهان طی عملیات ارتش آمریکا در خاک عراق، بصورت اتفاقی همان نیرویی که هشت سال پیش مرگش اعلام شده بود، پیدا می‌شود؛ مردی مسلمان با محاسن بلند که چندین سال از فرهنگ آمریکا دور بوده است و در این فیلم تلاش می شود که وی دور از تمدن نشان داده شود.

 پس از مدتی مشخص می ­شود او در این هشت سال اسیر نیروهای القاعده بوده و به صورت تصادفی توسط نیروهای ویژه ارتش پیدا می‌شود.

 مردم آمریکا با خوشحالی از این سرباز وطن استقبال می‌کنند؛ بطوری که رئیس جمهور هم این بازگشت را به وی خوش­آمد می‌گوید.

 اما پس از مدتی یکی از مأموران سیا ( Carrie Mathison با بازی Claire Danes) به او شک می‌کند و در مسیر داستان مشخص می‌شود که وی در این هشت سال اسارت، با شست وشوی مغزی به یک نیروی القاعده تبدیل شده و قصد دارد عملیات‌های تروریستی در خاک آمریکا انجام دهد.

 

 

چرا زنگ‌ها برای پایان اینترنت به صدا در آمده است؟!

گرچه نشانه‌های افول اینترنت آمریکایی قابل رؤیت است، اما موج دیگری در دنیا در حال شکل‌گیری است که نظام جدیدی را در فضای مجازی به وجود می‌آورد. این موج همان موج شبکه‌های ملی اطلاعات و ابرهای داده است که می‌تواند نظام موجود دنیا را در حوزه‌ی فضای مجازی به سمت یک انقلاب اسلامی سایبری سوق دهد.

ادامه نوشته

بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از رآکتور اراک

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بازدید اعضای کمیسیون متبوعش از سایت رآکتور آب سنگین اراک خبر داد.

 سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس، درباره ادامه یافتن بازدیدهای این کمیسیون از سایت‌های هسته‌ای کشور گفت: ادامه این بازدیدها سیاست اصلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی است و به طور حتم این کار ادامه خواهد یافت.

 وی افزود: شروع بازدیدهای ما از سایت‌های هسته‌ای نیز بعد از بررسی بودجه و پایان آن و مقصد نیز رآکتور آب سنگین اراک خواهد بود.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس ادامه داد: د رجلسه امروز هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی نیز این مسئله مورد بحث قرار گرفت و بر آن تأکید شد.

 

منبع:‌ تابناک

 

مسيرهاي نُه گانه راهپيمايي روز جهاني قدس


 شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در آستانه سي و سومين سالگرد روز جهاني قدس با صدور اطلاعيه اي مسيرهاي نُه گانه راهپيمايي روز جهاني قدس را اعلام کرد.

 در اين اطلاعيه که توسط دفتر مرکزي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي صادر شده است؛ آمده است: در آستانه آخرين جمعه از ماه مبارک رمضان که بنا به فرموده بنيانگذار کبير جمهوري اسلامي، حضرت امام خميني (ره)، روز جهاني قدس نام گرفته است و يکي از جلوه هاي حقيقي اتحاد و انسجام و وحدت جهان اسلام و مسلمين با يکديگر است، ملت مؤمن و روزه دار ايران اسلامي با پشت سر گذاشتن ايام و ليالي قدر و با تضرع، دعا و انابه به درگاه ايزد متعال و رب بي نياز ، آماده خلق حماسه سياسي ديگري در عرصه ملي و بين المللي مي شود تا صداي حقانيت تنيده شده در مظلوميت فلسطين و قدس شريف را بار ديگر در جهان فرياد زده و داد مظلوم را از ظالمين و رژيم اشغالگر و سفاک قدس مطالبه کند.

 شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي ضمن دعوت از ملت بزرگ و هميشه در صحنه ايران اسلامي از عموم مردم شريف و قدرشناس ايران اسلامي، از عموم گروه ها، اقشار، اصناف مختلف مردمي،تشکل ها، احزاب، گروه ها، جناح ها و دسته هاي مختلف سياسي ـ اجتماعي وفادار به آرمان هاي انقلاب اسلامي و قدس شريف مي خواهد تا بار ديگر با خلق حماسه اي عظيم و در خور شکوه و مجد و عظمت ايران و ايراني با حضور انبوه، مثال زدني و آگاهانه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس که در بيش از 770 شهر از شهرهاي کشور به سمت ميعادگاه  هاي نماز جمعه برگزار مي شود سيلي محکمي به نظام استکبار و سلطه جهاني زده و با آرمان مقدس آزادي قدس شريف، اين يادگاري بي بديل حضرت امام خميني (ره)، تجديد ميثاق نمايند.

 اين راهپيمايي در تهران نيز از ساعت  10:30 صبح  از مسيرهاي نُه گانه زير به سمت ميعادگاه نمازجمعه تهران (دانشگاه تهران) با حضور امت قدرشناس و هميشه در صحنه ايران اسلامي برگزار خواهد شد؛ مسيرهاي راهپيمايي روز جهاني قدس در تهران:

 مسير شماره 1 : مسجد امام حسين (عليه السلام)، ميدان امام حسين، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران .

 مسير شماره 2 : مسجد جامع ابوذر، ميدان ابوذر، خيابان ابوذر، خيابان شهيد برادران حسني(قلعه مرغي)، خيابان قزوين، خيابان کارگر، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 3 : مسجد دارالسلام، ميدان منيريه، خيابان ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه  الشريف)، خيابان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 4 : مسجد امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، خيابان آزادي، تقاطع خيابان بهبودي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 5 : مسجد حضرت ابوالفضل (عليه السلام)، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 6 : مسجدالمهدي(عجل الله تعالي فرجه  الشريف)، خيابان ستارخان، ميدان توحيد، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 7 : مسجدالجواد(عليه السلام)، ميدان هفتم تير، خيابان کريم خان، ميدان ولي عصر (عجل الله تعالي فرجه الشريف)، بلوار کشاورز، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 8 : مسجد امام جعفر صادق(عليه السلام)، فلکه اول صادقيه، خيابان ستارخان، خيابان توحيد، خيابان آزادي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

 مسير شماره 9 : مسجد حضرت امير(عليه السلام)، خيابان کارگر شمالي، ميدان انقلاب، دانشگاه تهران.

روز جهاني قدس و افشاي توطئه کشيدن خط ندامت بر بيداري اسلامي

در بيش از شصت سالي که از اشغال فلسطين مي‌گذرد؛استراتژي‌هاي سياسي‌، اطلاعاتي و تبليغي صهيونيست‌ها و همچنين اقدامات زنجيره‌اي آنها بر نهايي ساختن طرح‌هايشان در جهت اشغال بخش‌هاي بيشتري از خاک فلسطين استوار بوده است. به طوري که در کنار مسائل مطرح در کرانه باختري و غزه، همواره صهيونيست‌ها اقدامات گسترده‌اي را براي تداوم شهرک‌سازي در مناطق اشغالي فلسطين، اشغال کامل قدس  و همچنين اجراي رؤياي معرفي بيت المقدس به عنوان پايتخت اين رژيم جعلي سازماندهي کرده‌اند. اما اين روزها در تحرکي جديد و از منظر خارج کردن رژيم صهيونيستي از نقطه غير قابل بازگشت، رايزني‌هاي آمريکا با سران برخي کشورهاي منطقه براي سو‌ء استفاده از وضعيت بحراني و آشفته خاورميانه، براي خارج کردن مذاکرات سازش از باتلاق عميق، شدت گرفته است.بدون ترديد،در اين شرايط، رويکرد فلسطيني‌ها و جهان اسلام به اصل مقاومت و تبديل موضوع قدس و مسجدالاقصي به کانون توجهات جهان اسلام، تنها راهکار براي پايان دادن به ماهيت جعلي صهيونيست‌ها و احقاق حقوق ملت فلسطين به شمار مي‌رود.

روز قدس امسال با فتنه‌انگيزي و اختلاف‌افکني محافل سياسي و اطلاعاتي غرب و صهيونيست در  ميان کشورهاي اسلامي و تلاش همه جانبه براي دور کردن افکار عمومي جهان اسلام از مسئله فلسطين و قدس شريف همزمان و همراه شده است. در چنين فضايي، برگزاري پرشکوه روز جهاني قدس براي يادآوري مسئله قدس شريف اهميت دو چندان پيدا کرده است. چرا که روز جهاني قدس امسال علاوه بر شعار آزادي فلسطين مي‌تواند روز افشاي توطئه آمريکا و رژيم صهيونيستي براي کشيدن خط ندامت بر بيداري اسلامي، ايجاد جنگ داخلي در کشورهاي اسلامي و در نهايت توقف روند بيداري اسلامي باشد.

گفتگو با وکيل فرانسوي پرونده فيلم آرگو

 هفته نامه آلمانی زبان «Welt Woche» مصاحبه‌ای با خانم «Cutant Peyre» حقوقدان فرانسوی و وکیل ایران در پرونده فیلم آرگو انجام داده که مشروح آن به شرح ذیل است

 

سوال: آیا شما درک می‌کنید که چرا علیه فیلم آرگو اقامه دعوی می‌شود؟

 

پیره: سازندگان این فیلم ادعا می‌کنند که آن را براساس اسناد محرمانه و واقعی ساخته‌اند که البته در ارائه واقعیت‌ها سوء استفاده شده است. حتی «جان تایلر» سفیر وقت کانادا در تهران که شاهد اصلی ماجرا بود در خصوص این فیلم بخاطر آنکه ملت ایران به این وضعیت نشان داده می‌شود و همچنین این موضوع که چگونه این داستان صحنه سازی شده، ابراز انزجار کرده است.

 

سوال: ولی همه می‌دانند که هالیوود و صنعت سینما بطور کلی هرگز نمی‌تواند ابعاد یک رویداد واقعی را آنگونه که بوده مو به مو ارائه دهد؟

 

پیره: ولی فیلم آرگو بعنوان داستان واقعی به مردم عرضه می‌شود. مشکل برای ایران آن است که در پاره‌ای از فیلم‌های ضد ایرانی، خود را در یک وضعیت تحریم فشرده احساس می‌کند، زیرا در آنها به افکار عمومی موضوعات تحریف شده القا و تلاش می‌شود تا ایران و اسلام را با تروریسم مترادف سازد و این امر نیز با فیلم «بدون دخترم هرگز» آغاز شد و با فیلم‌های دیگر به نام «300»، JERUSALM COUNTDOWN,UNTHINKABLE و اینک آرگو که انقلاب سال 1979 ایران را یک انقلاب خشونت آمیز نشان می‌دهد، ادامه پیدا کرده است.

 

سوال: ولی حقیقت کدام است؟

 

پیره: یک مثال: در زمان گروگان گیری در سفارت آمریکا در تهران، همه زنان و سیاه پوستان به گروگان گرفته از سوی انقلابیون آزاد شدند و این فیلم اصلاً اشاره‌ای به آن نمی‌کند. حتی آیت الله خمینی رهبر وقت انقلاب آن زمان از گروگان‌ها دیدن کرده و علل سیاسی دستگیری آنها را برایشان شرح داده بود و به آنها تأکید کرده بود که نباید ترس از کشته شدن داشته باشند. وی با این گروگان گیری می‌خواست شاه که از کشور گریخته بود را به کشور بازگرداند و او را محاکمه کرده و وی را بخاطر جنایاتی که مرتکب شده بود مجازات کند. سال 1979 برای ایران جهت خود آگاهی‌اش بسیار مهم است، زیرا زمان اولیه برای نهادینه کردن انقلاب می‌باشد. ایرانی‌ها خواهان آن هستند که بطور مثال در فیلم آرگو واقعیت‌ها و اسناد به گونه عکس آن نشان داده نشوند و وقتی میشل اوباما همسر رئیس جمهور آمریکا می‌آید و برنده شدن فیلم آرگو را در مراسم اسکار اعلام می‌کند آنوقت این تصور بوجود می‌آید که سازمان سیا باعث آن شده تا این فیلم ساخته شود.

 

سوال: شما چه می‌گویید، شما واقعاً ادعا می‌کنید که سازمان سیا در پس این فیلم قرار دارد؟

 

پیره: من نه، بلکه «باربارا هونگر»، یک کارشناس که مدت زیادی در کاخ سفید کار کرده و بعنوان تحلیلگر عملیات سری، صحنه‌ها را خوب می‌شناسد. وی گفته است که سازمان سیا برای ساخت این فیلم به «بن اَفلک» مراجعه و او را برای این کار انتخاب کرده بود.

 

سوال: آیا شما این ادعا را واقعاً قابل اعتماد و درست می‌دانید؟ زیرا «جورج کلونی» بود که ابتدا این پروژه را برای ساخت پرورش داد و بن اَفلک بعداً به تیم آرگو پیوست؟

 

پیره: این واقعیت که میشل اوباما اصلاً وارد صحنه شده که در سراسر جهان همه تماشا می‌کردند، نشان می‌دهد که این فیلم یک موضوع سیاسی صحنه سازی شده است. یعنی تبلیغاتی که باید بر افکار عمومی نفوذ کند تا بتوان زمینه را جهت حمله نظامی به ایران هموار کرد.

 

سوال: بار دیگر سؤال می‌کنم، آیا شما واقعاً معتقدید که این امر یک توطئه‌ای بوده و با واقعیت ارتباطی ندارد؟

 

پیره: شواهد حاکی از این موضوع است. من با خانم باربارا هونگر تماس برقرار کرده‌ام تا مطالب بیشتری را متوجه شوم و از او بخواهم کتباً شهادت بدهد.

 

سوال: علیه چه کسی و برای چی و شما در کجا اصلاً اقامه دعوی می‌کنید؟

 

پیره: ما تلاش نخواهیم کرد در سراسر جهان محاکمه برقرار کنیم. من از فرانسه و همچنین از سوئیس سؤال می‌کنم زیرا در این 2 کشور جرم «سیاهنمایی یک کشور خارجی» وجود دارد. هر کشوری قانون گذاری خاص خود را دارد. من در فرانسه علیه شرکت اکران کننده فیلم به اتهام شرکت در جرم اقامه دعوی می‌کنم. در آمریکا نیز علیه بن اَفلک و جورج کلونی بعنوان تولید کننده فیلم این کار خواهم کرد، البته در کشورهای خارجی من نیاز به مجوز وکالت خواهم داشت.

 

سوال: ایران در اصل چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

 

پیره: ایران خواهان ممنوعیت فیلم نیست. وزارت ارشاد ایران که از من خواسته تا وکالت آن را بعهده بگیرم می‌خواهد تلنگری برای ایجاد یک بحث عمومی را درخصوص اسناد تاریخی بزند تا متوجه شود که آیا این فیلم موضع انتقادی بوجود می‌آورد یا نه. من حتی می‌توانم درخواست غرامت بکنم هر چند که ایران علاقه‌ای به پول در این زمینه ندارد. شاید ایران خواهان آن باشد که در بخشی از این فیلم این موضوع ذکر شود که مسائل نمایش داده شده در آن درباره جمهوری اسلامی ایران با واقعیت‌ها تضاد دارد. برای ایران درد آور است که مرتباً با تروریسم مترادف شود.

 

سوال: آیا شما با جورج کلونی و بن اَفلک هم تماس می‌گیرید؟

 

پیره: بله، اگر من در آمریکا بخواهم اقامه دعوی کنم باید با افراد اصلی این پروژه صحبت کنم، ولی این‌ها همه اهداف اصلی نیستند و هدف اصلی بحث عمومی در این زمینه است.

 

سوال : ولی شما خوب می دانید که جورج کلونی در زمینه مخالفتش با دولت جرج بوش و همچنین با سازمان سیا معروف است؟

 

پیره: بله، من این موضوع را خوب درک می‌کنم، ولی همزمان شاید این بار پول خوبی به او داده شده است. او آن همه آگهی‌های تبلیغاتی انجام می‌دهد و شاید او به پول بیشتری نیاز دارد تا بتواند در نقش تولید کننده فیلم ظاهر شود. او حاضر شده فیلمی را تولید کند که تبلیغات ضد ایرانی است. من در این امر توطئه نمی‌بینم. شاید هم او بقدر کافی آگاه نیست تا بداند که ایران می‌خواهد علیه این فیلم هالیوودی ساخته بن اَفلک وارد میدان شود، یعنی فیلمی که معیارهای فرهنگی بین‌المللی را نقض می‌کند. ایرانی‌ها در این فیلم بعنوان افراد خشونت طلب نمایش داده شده‌اند. ضمناً وزارت ارشاد ایران کارگردان فیلم را متهم می‌کند که در زمینه تهیه مقدمات آن، به اسناد منابع اندکی مراجعه کرده و همه منابع را مد نظر قرار نداده است. بن اَفلک بعنوان تهیه کننده، کارگردان و بازیگر تأکید می‌کند که با فیلم آرگو، داستان واقعی بیرون آوردن 6 دیپلمات آمریکایی با کمک سازمان سیا از ایران را شرح داده است. ضمناً جورج کلونی نیز بعنوان تهیه کننده در این فیلم تأثیر داشته است، ولی برای من جرج کلونی تولید خالص آمریکایی است که همه کشورهای دیگر جهان را وحشی می‌انگارد. همچنین این موضوع که میشل اوباما در مراسم اسکار، آرگو را بعنوان بهترین فیلم اعلام می‌کند نیز ایران را بطور مضاعف ناراحت می‌کند، زیرا دادن جایزه به این فیلم ضد ایرانی بعنوان حمله تبلیغاتی علیه ملت و انسانیت بوده و فراموش می‌شود که ایران دارای چه فرهنگ و تاریخ کهنی است.

 

سوال: آیا احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفت‌وگوهای شما در تهران حضور داشت؟

 

پیره: خیر، او آن زمان در مراسم زدن کلنگ ایجاد خط لوله انتقال گاز بین کشورش با پاکستان به محل مراسم رفته بود، ولی من در سال 2006 در سفری که به ایران داشتم با وی آشنا شده بودم. من این بار در تهران با وزیر ارشاد ملاقات داشتم که جایگاه وی در سیستم ایران مهمتر از جایگاه چنین مقامی در کشور ماست.

 

سوال: چرا شما همیشه موضوعات جنجالی را برای وکالت انتخاب می کنید؟

 

پیره: دیگران هستند که برای موضوعات پیچیده به من مراجعه می‌کنند.

 

سوال: شواهد حاکی از آن است که شما اعتقادات خود را نیز در این موضوعات دنبال می‌کنید؟

 

پیره: خیر، من میسیونـر نیستم. شاید بتـوان اینطور گفت که من خود بـه موضوعات انسان‌هایی می‌پردازم که بطور اشتباه با آنها رفتار شده است. من مدت زیادی است که وکیل حقوقی هستم و بر این عقیده‌ام که سیستم قضائی فرانسه گندیده و فاسد است.

 

سوال: آیا شما را بخاطر این افکار ویژه‌تان دچار دشواری هم ساخته‌اند؟

 

پیره: بله. دولت فـرانسه مشکلات بـزرگی را بـویژه در زمینه مالیاتی و دیگر موارد برای من ایجاد می‌کند. ضمناً تهدیدهائی نیز علیه من می‌شود که البته من آنها را خنده دار می‌بینم. زمانی یک نامه‌ای به نشانی منزل من آمد که گلوله‌ای نیز همراه آن بود که در آن نامه هم نوشته شده بود که «گلوله بعدی با پست نخواهد آمد».

منبع :‌خبرگزاري فارس