سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

تکنیکها وروشهای دشمن در انتخابات


یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردارد است و هوشیاری آحاد مردم بویژه مسئولان و رسانه ها را می‌طلبد . پیگیری تحولات و شناخت توطئه‌های دشمن جهت خنثی سازی طرح‌های دشمن، برگزاری انتخاباتی موفق ، به همراه حضور حداکثری ملت را بدنبال خواهد داشت .
رسانه‌ها اعم از رسانه ملی، روزنامه ها و پایگاههای اینترنتی به همراه مسئولان ومردم در زمان باقی مانده تا انتخابات رسالت و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند. پرهیز از بزرگنمایی مسائل حاشیه‌ای و انحرافی ، پیگیری طرح های دشمنان انقلاب اسلامی با هدف خنثی سازی آنها و تلاش برای مشارکت حداکثری در انتخابات از وظایف مهم رسانه‌ها ، مردم و مسئولان است .


در این مقطع که تا  زمان ثبت نام نامزدها فرصت زیادی باقی مانده است . اولین وضروری ترین اقدام ایجاد هوشیاری وروشنگری نسبت به نقشه های دشمن است .
در شماره قبل اشاره شد که رهبرمعظم انقلاب درتأکید به مسئولان، مطبوعات و پایگاههای اینترنتی ، پرهیز از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست،  مطالب ارزشمندی  بیان داشتند .
  "راهبرد ما" برآن شده است تا در چند شماره به این مهم بپردازد  و به صورت اجمالی به این سوال که راهبرد ما  تا ایام برگزاری انتخابات آینده ریاست جمهوری چیست ؟ ، پا سخ دهد .
برهمین اساس در چند شماره  با شناسایی اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به آن می پردازیم .
در اولین شماره " راهبردما" به شما قول داده بودم که نسبت به نقشه‌های دشمن درانتخابات خرداد آینده مطالبی را در حد توان بیان نمایم .
آنچه که. براساس رهنمود های رهبری در شماره اول به نگارش درآمد ،وظایف انتخاباتی مردم، مسئولان و رسانه‌ها بود .از جمله اشاره شد :
الف – وظا یف عمومی
  این توصیه ها، همه بخاطر این است که باید حواسمان به دشمن جمع باشد تا بفهمیم که دنبال چه طرح و هدفی است .
بررسی رفتار و گفتار مستکبران، نشان می دهد که ذهن دشمن بر انتخابات مهمی که 5 ماه دیگر یعنی در خرداد 92، برگزار می شود،‌متمرکز شده است.
ب- وظایف اختصاصی
 در این بخش از وظایف مسئولان ، رسانه ها و مردم چند نکته مهم واساسی وجود دارد که بصورت مشترک مربوط به  همه است  .از جمله :
هوشیاری ملی برای درک اهداف و طرحهای دشمن / تقویت هوشیاری برای درک اهداف و طرحهای دشمن / پرهیز مسئولان، از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست / شناسایی و مقابله با اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری/ پرهیز مطبوعات و پایگاههای اینترنتی از سرگرم کردن مردم به مسائل فرعی و نادرست/ روشنگری ومقابله با روشهایی که به تحقق هدف دشمن در انتخابات کمک می کند/ آگاهی و شناخت مردم نسبت به  اهداف، تکنیکها و روشهای بیگانگان در قبال انتخابات یازدهم ریاست جمهوری.
لذا در این شماره چندتکنیک و روش بیگانگان را مورد اشاره قرار می دهیم .
ماههای پایان سال 1391 که فضای سیاسی ایران به سمت و سوی برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان است . این موضوع به نقطه کانونی فضاسازی محافل تبلیغی غرب درباره مسائل داخلی  ایران تبدیل شده است.
در همین راستا، رسانه‌های بیگانه با بهره‌گیری از تکنیک‌ها و تاکتیک‌های تبلیغی متنوّع از جمله: پیشینه‌سازی، قرینه‌سازی ، القاء غیررقابتی بودن انتخابات ، در نهایت سناریوی تحریم انتخابات و... تلاش می‌کنند با سوژه‌سازی های گوناگون فضارا برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، به سمت اهداف خود هدایت نمایند.
تاکتیک‌های تبلیغی رسانه‌ها درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مقطع کنونی، زوایای مختلفی را در بر می‌گیرد . از جمله می‌توان به القاء غیررقابتی بودن انتخابات و در نهایت سناریوی تحریم انتخابات اشاره کرد .این رسانه‌ها همچنین تلاش می‌کنند از فضای انتخابات برای احیای گروهک موسوم به اغتشاش سبز و دامن زدن به ناآرامی‌های اقتصادی استفاده نمایند. در حاشیه این جریان تبلیغی که به طور مستقیم مقوله انتخابات را مورد نظر قرار می‌دهد؛ خط تبلیغی موازی دیگری دیده می‌شود که  نهادهای مسئول درگیر درکارانتخابات را نشانه می‌رود.
فضاسازی محافل تبلیغی بیگانه، بر اساس مقوله تبلیغی مخدوش‌سازی آزادی انتخابات در ایران این ایام در جریان می باشد .
بر این اساس، ‌رادیو فرانسه (‌11/10/91‌) مدّعی می‌شود: "هراس مسئولان دولتی ایران از عبارت «انتخابات آزاد» در حالی است که محمود احمدی‌نژاد پس از انتخاب مجدد باراک اوباما- انتخابات در آمریکا و کشورهای اروپایی را زیر سئوال برد و آنها را آزاد ندانست."
در چنین فضایی، نوروز تی وی در تاریخ 28/9/1391‌سناریوی تبلیغی «تحریم انتخابات» و «دلسرد کردن مردم از حضور در انتخابات» به دستور کار تبلیغی خود تبدیل می‌کند ، و در این راستا ادّعا می‌شود: "مردم از انتخابات دلسرد شده اند، چون رای شان در انتخابات قبلی ریاست جمهوری نادیده گرفته شد."
خنثی سازی تکنیک‌ها و تاکتیک‌های موجود دررفتار و گفتار رسانه ومحافل غربی ، براساس تاکیدات رهبری ؛ «باید با تقوای جمعی و مراقبت و هوشیاری همگانی، متوجه طرح‌های دشمن باشیم و اجازه ندهیم هیچ مسئله‌ای، حواسمان را از دشمن پرت کند.» از این فراز از بیانات رهبری که نشانه‌های فراوانی در مواضع رسانه های خارجی یافت می‌شود، برمی‌آید که دشمن برای تأثیرگذاری بر انتخابات و تأمین اهدافش و یا نزدیک شدن به آن، کاملاً آماده است و برنامه مدون دارد.
"راهبرد ما "براین اعتقاد است که بخش اصلی نیروی خنثی‌کننده برنامه توطئه‌آمیز دشمن، در هوشیاری و آمادگی ملی مسئولان ، رسانه‌ها و مردم قرار دارد. چنانچه این هوشیاری و آمادگی با ترفند دشمن به سمت اهداف تصنعی و فریب‌دهنده منحرف نشود و دقیقاً بر جزئیات رفتار دشمن متمرکز شود، تمام تیرهای دشمن به سنگ خواهد خورد.

نظرات 2 + ارسال نظر
حامد 1391/11/25 ساعت 11:40 ب.ظ http://mardomak-iri.blogfa.com/

وبلاگ قشنگی داری خوشحال شدم از اشناییت

هدهد 1391/12/01 ساعت 01:08 ب.ظ

اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای....

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد