سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

آیت‌الله‌ مجتبی تهرانی الگوی سبک زندگی اسلامی

 

مرحوم آیت‌‌الله‌‌  مجتبی تهرانی، از مراجع عظام تقلید و از شاگردان حضرت  امام خمینی(ره) در سن 75 سالگی و با بیش از 30 سال کرسی دروس اسلامی در حوزه‌ علمیه‌‌ تهران دار فانی را وداع گفت.

این شخصیت بی بدیل همواره در پی  احیای ارزشهای دینی واخلاقی در میان مردم بود ،  بحق باید به عنوان الگو و مدلی ارزشمند در پاسداری از حریم سبک زندگی اسلامی نام برد.
این عالم وارسته با جدّیت و پشتکار بسیار، در سنین نوجوانی به محضر علمی بزرگانی چون امام خمینی، مرحوم آیت‌الله‏العظمی بروجردی،آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی و مرحوم علّامه طباطبایی راه یافت.  ایشان با نبوغ و پشتکاری که از خود نشان دادند، در جوانی به درجة رفیع اجتهاد رسیده و  توانستند از نزدیکان حضرت امام قرار گیرند.
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با توجّه به سوابق درخشان و مراودات با امام امّت، انتظار می‌رفت که ایشان در یکی از جایگاههای حساس ومهم نظام بار این انقلاب را به دوش بکشند. امّا ایشان با نگاه عمیق وآینده نگر خویش از پذیرش مسؤولیت‌های اجرایی کنار کشید.و با حضور در حوزه تعلیم وتربیت اقدام به نیروسازی برای آینده  انقلاب اسلامی نمود  و به شکل بسیار مؤثّربه  تربیت نیروهای جوان و کارآمد برای انقلاب اسلامی پرداختند.
برهمین اساس  جلسات درس خارج ایشان مملوّ از طلّاب سطوح عالی بود که برای انجام وظیفه به تهران آمده بودند و از فضای علمی قم فاصله داشتند. این جلسات آن‌قدر مفید و کم‌نظیر بود که بسیاری از فضلا را به خود جذب کرد و حسرت دوری از فضای علمی قم را به رضایت و شکرگزاری شرکت در این جلسات علمی تبدیل نمود.
بهره‌های فراوانی که علاقمندان به علم ومعرفت  از شمع وجود ایشان برد ند خود را وامدار و سپاس‌گزار ایشان می دانند . هرچند که  سرنوشت ساز دیگری داشت . و شاگردان از این نعمت بی‌بدیل به ظاهر بی بهره‌ شده اند ، اما آموزه های جلسات درس اخلاق و تفسیر  ایشان دست مایه بسیار گرانبها یی است دراختیار افرادی  قرار دارد که افتخار درک دروس مختلف ایشان  نصیب آنها  شد است . دراین شرایط که جامعه ایران اسلامی در مسیر تحقق سبک زندگی اسلامی تلاش می کند . شدیدا به این آموزه های دینی نیازمند است ،  بر تمام دانش آموختگان مکتب ایشان  فرض است که  در ابعاد مختلف ودر سطوح سیاست گذاری وبرنامه ریزی  تدوین سبک زندگی اسلامی  در این شرایط حضوری فعال وموثر داشته باشند .

نظرات 4 + ارسال نظر
اسماعیل کوشکباغی 1391/10/24 ساعت 03:39 ب.ظ

با تشکر موفق باشید

سامی 1391/12/24 ساعت 06:07 ب.ظ

[ بدون نام ] 1392/07/19 ساعت 10:53 ق.ظ

سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی محقق میشه.

مظفری 1392/08/14 ساعت 03:43 ب.ظ

سلام بهتر نیست راهکار ارایه بدین؟/؟؟؟؟؟؟



ولی خوب بود مرسی........

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد