سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی یا هویت جمعی

 

ساموئل هانتینگتون در کتاب «چالش‌های هویت در آمریکا» موفقیت نظام سیاسی آمریکا را در هویت‌سازی علی‌رغم حضور افراد متعدد خارجی با رسوم، اعتقادات و فرهنگ‌های متفاوت و بعضاً متضاد، آمریکایی کردن (Americanization) آنها می‌داند.

 

ساموئل هانتینگتون کیست؟ 

 سیاست‌شناس نامدار آمریکایی، ۴ سال پیش از مرگ در سال ۲۰۰۸، کتابی نوشت با نام ما که هستیم؟" ( ?Who Are We) که با عنوان "چالش‌های هویت در آمریکا" به فارسی نیز ترجمه شده است. این کتاب که بحث‌های بسیاری برانگیخت، پژواک نگرانی‌های یک آمریکایی‌ "اصیل" است که "هویت‌ یکپارچه آمریکایی" را در معرض تهدید هویت‌های هیبریدی یا ترکیبی می‌داند و نسبت به غلبه‌ عناصر غیرآمریکایی بر این هویت هشدار می‌دهد. هانتینگتون در "ما که هستیم؟" هویت آمریکایی را در برابر موج مهاجرتی که از آمریکایی لاتین و به ویژه مکزیک به سوی ایالات متحده روان است در خطر می‌بیند.

بنابراین به اعتقاد هانتینگتون موفقیت امریکا در گرو هویت سازی است . هویت سازی چگونه بوجود می آید ؟ هویت یک جامعه که همان شاخصه تمایزش با سایرین است برگرفته از چه مولفه هایی است ؟ به دور برمان اگر نگاه کنیم رفتار روزانه مان را اگر خوب بنگریم ، هنجارها و باورها را بررسی کنیم ، خواهیم دید همینها به ما هویت  و هویت جمعی می بخشند  و در سایه این هویت است که می توانیم معرفی شویم ، موفق شویم و پیشرفت کنیم و تمدن ساز شویم . این که برای ما ایرانی ها بسیار سهل است زیرا ریشه داریم و داری فرهنگ و تمدن غنی ، کیست که نداند یک سر هر علمی و فرهنگی و سنتی نیکو در میان ایرانیان و در فرهنگ اصیل اسلامی موجود است . پس تا دیر نشده بجمبیم و اقدامی کنیم و هویت خود که آن روی سکه سبک زندگی است غنا بخشیم تا همچنان تاثیر گزار و تمدن ساز باقی بمانیم چراکه  سبک زندگی" بخش اساسی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی است و ایمان و تقلید نکردن از غرب لازمه شکل‌گیری فرهنگ زندگی اسلامی ایرانی است. 

  

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد