سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی

فرهنگ سازی در خصوص سبک زندگی متناسب با هنجارها ، ارزشها و فرهنگ ملت مسلمان ایران آروزی ماست

سبک زندگی اسلامی ۰۵۰

http://s2.picofile.com/file/7570808167/046.jpg

نظرات 34 + ارسال نظر
اسماعیل کوشکباغی 1391/09/12 ساعت 02:02 ب.ظ

بسمه تعالی
باسلام واحترام
ضمن تشکر از این اقدام ارزشمند شما ، چند نکته به نظر می رسد . شاید مورد بهره برداری قرار گیرد .
1- افزودن دیدگاههای رهبرمعظم انقلاب در خصوص سبک زندگی
2- افزودن بخش مقالات علمی و تخصصی در خصوص سبک زندگی
3- افزودن لینک های مرتبط با موضوع سبک زندگی

با آرزوی موفقیت برای شما - کوشکباغی

کوروش 1391/09/12 ساعت 03:00 ب.ظ

با سلام و تشکر از مطالب ارزشمند شما برایتان آرزوی موفقیت می کنم .

عسکری زاده 1391/09/12 ساعت 03:02 ب.ظ

با سلام
نظرمون را در چه موردی باید اعلام کنیم؟! من که چیزی توی وبلاگ نمی بینم

خاکپور 1391/09/12 ساعت 06:48 ب.ظ

با سلام!!
به نظر بنده حقیر سراپا تقصیر بهتره سبک زندگی اسلامی ابتدا سرمشق تمام مسوولین سازمانها ونهادهای دولتی کوچیک وبزرگ قرار بگیره بعدانتظار داشته باشیم اقشار مردم جذب چنین سبک زندگی بشن!!! من نوعی وقتی میبینم مدیر1سازمان فلان میلیون تومن خرج خونه سازمانیش میکنه اونم واسه هفته ای2-3شب که دراستان حضور داره چطورمیتونم قبول کنم سبک زندگی اسلامی رو؟؟؟کسانی که وقتی به بیت المال میرسن خودشونو خفه میکنن!!بایدفکر اساسی بشه با4تا نوشته ومطلب راه به جایی نمیبریم"رطب خورده کی تواند منع رطب کند"

سبک زندگی که از قرون گذشته مورد توجه پیامبران و امامان ما بوده بتازگی مورد توجه برخی از اندیشمندان قرار گرفته است . صرف نظر از معنای این کلمه که برگرفته از همان عبارت
life style
غربیهاست و بهتر بود واژه بهتری بکار گرفته می شد ، سبک زندگی مجموعه عملکرد رفتار ظاهری شخص است که در زندگی اش نمود پیدا می کند و قابل مدیریت است . بخش زیادی از این معنا به فرهنگ هر قوم و ملتی بازمی گردد که تغییر آن نیازمند تلاش زیاد و زمان طولانی است . امید که بتوانیم در سایه فرمایشات بزرگان دین در فرم و سبک زندگیمان خدا را بیشتر و بیشتر ناظر بر اعمال و رفتارمان بدانیم و ببینیم .

علی محمدی زاده 1391/09/13 ساعت 09:29 ق.ظ

با تشکر
اگر امکان ارسال بر روی گوشی تلفن هم فراهم شود مناسب تر است.
تشکر از کلیه دست اندر کاران

با سلام
اقدام ارزنده شما می‌تواند گامی موثر و سازنده در جهت گفتمان‌سازی و جریان‌سازی مناسب و موثر درباره سبک زندگی اسلامی باشد.

بهرامی 1391/09/13 ساعت 11:07 ق.ظ

با سلام
خسته نباشید .
لبیک خوبی است.
رنگ زنده و پر نشاطی به سبک زندگی بدهید.

اسماعیل کوشکباغی 1391/09/13 ساعت 01:47 ب.ظ


بسمه تعالی
برای تحقق سبک زندگی چند پرسش وجود دارد که پاسخ به آن می تواند وضعیت ماراروشن نماید .
- آیا سبک زندگی ما آنگونه که اهل بیت(ع) می خواهند است یا اینکه آنقدر سبکهایی از خارج آورده اند که ما هم نا خواسته به آن سمت می رویم؟
- آیا سبک زندگی ما آنگونه که از شیعه انتظار می رود است و یا اینکه تلاش ها ما را به سبک دیگران نزدیک می کند؟
- آیا سبک زندگی اهل بیت(ع) برای مردم بیان می شود و ما نیزدر زندگی خود، همسایه داری، ازدواج، تعلیم و تربیت و اعمال خود را آنگونه که مورد رضایت اهل بیت(ع) می باشد تنظیم می کنیم ؟.
- نکته آخر اینکه در عصر حاضر باتوجه به رشد تکنولوژی ارتباطات وورود ابزار جدید ارتباطی در فضای سایبری شاهد شکل گیری نوع جدیدی از زندگی به نام زندگی دوم می باشیم که برپایه لیبرال دمکراسی استوار شده است . برای در امان ماندن از این آسیب رو به رشد چه باید کرد
اسماعیل کوشکباغی

نکوئی 1391/09/13 ساعت 01:52 ب.ظ

با سلام

ضمن تشکر از این اقدام ارزشمند شما ،
پیشنهاد می شود مصادیقی از سبک زندگی انسان های شایسته که حرف زدنشان ُفریادشان ُسکوتشان و امکانتشان برای خدا و در راه خدا بوده و هست افزوده شود .

صادق 1391/09/13 ساعت 06:24 ب.ظ

با سلام
من چندبار مراجعه کردم متاسفانه صفحات آرشیو باز نمیشه !

با سلام و خدا قوت نفس عمل خوب است اما اینهمه احکام و دستورات الهی و انبیا و ائمه را می شود در مقالات دینی هم پیدا کرد لکن در مورد سایبری بسیج مطالب باید تخصصی تر و کاربردی تر باشد خوب است اینکه روی همان سبک زندگی یه خورده مسائل را باز کنیم و مقایسه ای بررسی بکنیم بنده هم به عنوان سرباز کوچک نظام مقدس در خدمت سازمان عزیزم هستم . والسلام

مهدی 1391/09/13 ساعت 06:44 ب.ظ http://jodaeeha.blogfa.com

با سلام و خسته نباشید
کارتان زیبا بود ما را به یاد همایش انداختید
و مخصوصا یادداشتی که دکتر عباسی گذارده بودند خیلی زیبا و جامع و کامل بود
موفق و موید باشید به ما هم سر بزنید
با مطلبی تحت عنوان جریان آزاد اطلاعات به روزم
خوشحال می شویم قدم رنجه فرمائید و نظر دهید
التماس دعا

سیدهادی 1391/09/13 ساعت 06:51 ب.ظ

باسلام
نمیدانم برای طرح موضوعی با این اهمیت که لااقل یکی از دغدغه های اخیر امام خامنه ای است چه اصراری بر انتخاب سبک بسیار ابتدایی و با خط دوره ابتدایی و ماژیک و صفحه عجیب و غریب است؟
اگر میخواهیم سبک غیرمتعارفی ارائه کنیم تا جاذب باشد که اصلا خوشم نیامد و اگر فتح باب صحبت است صریح گفته شود تا همه بدانند این فقط تیتر مطالبی است که قرار است روی آن بحث کنیم!
به هر حال چیزی نفهمیدم اگرچه در خدمتم.
موفق باشید

وقتی در سبک زندگی آمریکایی، مصرف انبوه با مشوقهای مختلف ازجمله تبلیغات و ... برای تحقق تولید و فروش انبوه و سپس سودآوری برای یک درصد در برابر 99 درصد اصل است و شاخص خرده فروشی هفتگی در آمریکا معیاری برای موتور رشد اقتصادی است می توان به درستی درک کرد در سبک زندگی اسلامی مصرف در حد کفایت است برای لذت و رفاه منطقی در زندگی طبق آموزه های دینی برای معاش چرا که رفاه واقعی طبق سبک زندگی اسلامی فقط در خوراک و پوشاک و لذات دنیوی انهم طبق مفهوم حداکثر طلبی غربی نیست

مهدی 1391/09/13 ساعت 08:11 ب.ظ

سلام به همه دوستان
هر چند هر چه قدر صبر کردم صفحه به طور کامل باز نشد وچیزی نتونستم بخونم. فقط این رو می خواستم بگم که این دنیا محل گذره ،پس بیایم بزرگ فکر کنیم وسبکی رو در زندگی انتخاب کنیم که نهایت استفاده رو از زمانی که در این دنیا هستیم ببریم

عمار 1391/09/13 ساعت 08:38 ب.ظ

با سلام
صحبتهای دکتر عباسی در همایش جالب و مفید بود.
در مورد سبک زندگی پارسال شبکه 3 برنامه ای با نام گره در چندین قسمت با موضوعات مختلف (معماری ،تغذیه ،مهدکودک و...) و با اجرای میلاد دخانچی پخش کرد که خیلی کاربردی و جالب بود به نظرم بهتر است در صورت امکان این برنامه مجددأ پخش شود و یا از این دست برنامه ها ساخته شود.

ستوده ئیان 1391/09/13 ساعت 10:55 ب.ظ

مقام معظم رهبری : «پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می‌دهد، وسیله‌ای است برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی.»

ستوده ئیان 1391/09/13 ساعت 11:19 ب.ظ

سبک زندگی در رشته مطالعات فرهنگی به مجموعه رفتارها، مدلها و الگوهای کنش های هر فرد اطلاق می شود که معطوف به ابعاد هنجاری، رفتاری و معنایی زندگی اجتماعی او باشد و نشان دهنده کم و کیف نظام باورها و کنش ها و واکنش های فرد و جامعه می باشد. به عبارتی سبک زندگی دلالت بر ماهیت و محتوای روابط، تعاملات و کنش های اشخاص و آحاد مردم در هر جامعه دارد.

مهدی 1391/09/13 ساعت 11:51 ب.ظ http://bayenatt.blogfa.com/

به نام خد
مطالب ارزشمندی در اختیار بنده و سایر همکاران گرامی قرار گرفته است . لیکن صفحات به سختی لود می شوند. بهتر است مطالب در یک صفحه به صورت فایل متنی ارائه گردد.
علی ای حال کار پسندیده ای است ان شاء اله سبک زندگی همه ما مورد تایید حضرت بقیه اله العظم(روحی و اروح العالمین له الفداه)باشد.

ناصر 1391/09/14 ساعت 10:15 ق.ظ

بسمه تعالی نوشته های دیگه هم قابل تامل ونظر دادنه.

طهوری 1391/09/14 ساعت 11:34 ق.ظ

اموری که سبب می شوند انسان از آخرت غفلت ورزد گذشته از شبهات اعتقادی و پندارهای باطل فکری عبارت است از:
۱ـ رفاه طلبی و اسراف و إتراف.
۲ـ دل بستن به خوشی و خوش گذرانی‎های زودگذر، سرگرمی‎ها، عیش و نوش و هوس رانی.
۳- ثروت اندوزی‎های بی حدّ و مرز.
۴ـ دشواری راه و خستگی انسان و ... .


به طور کلّی می توان گفت هم سختی، و هم خوشی سرگرم کننده، دنیا طلبی و ثروت اندوزی‎های بی حدّ و مرز، گمراه کننده و بازدارنده از یاد قیامت است.

مهرگان 1391/09/14 ساعت 01:55 ب.ظ http://dinaee.blogfa.com/

با تشکر از اطلاع رسانی شما همکاران انشاا... بتوانم در این زمینه فعالیت مفیدی داشته باشم
امام صادق(ع)
لایَزالُ المُؤمِنُ یُورِثُ أَهلَ بَیتِهِ العِلمَ وَ الدَبَ الصّالِحَ حَتّى یُدخِلَهُمُ الجَنَّةَ جَمیعا؛
مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شایسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد بهشت کند.

رسول اکرم(ص)
إذا أرادَ اللّه بِأهلِ بَیتٍ خَیرا فَقَّهَهُم فِى الدّینِ وَوَقَّرَ صَغیرُهُم کَبیرَهُم وَرَزَقَهُمُ الرِّفقَ فى مَعیشَتِهِم وَالقَصدَ فى نَفَقاتِهِم وَبَصَّرَهُم عُیُوبَهُم فَیَتُوبُوا مِنها؛
هرگاه خداوند براى خانواده اى خیر بخواهد آنان را در دین دانا مى کند، کوچک ترها بزرگ ترهایشان را احترام مى نمایند، مدارا در زندگى و میانه روى در خرج روزیشان مى نماید و به عیوبشان آگاهشان مى سازد تا آنها را برطرف کنند.
همچنین:«
اِذا دَخَلَ اَحَدُکُم بَیتَهُ فَلیُسَلِّم، فَاِنَّهُ یُنزِلُهُ البَرَکَةَ وَ تُؤنِسُهُ المَلائِکَةُ؛
هرگاه یکى از شما به خانه خود وارد مى‏شود، سلام کند، چرا که سلام برکت مى‏آورد و فرشتگان با سلام دهنده انس مى‏گیرند.

مهرگان 1391/09/14 ساعت 02:00 ب.ظ

از نظر اینجانب باید از مهد کودک ها تا مدارس و در آخر دانشگاه ها که از پایگاه های مهم ارائه سبک زندگی اسلامی است روش صحیح سبک زندگی اسلامی را بنیان و آموزش داد

با سلام
صحبتهای جناب آقای محمد حسن آغاز در این باره جالب و مفید است :
نقد سبک زندگی کنونی
انسان نیازهایی دارد و این نیازها را به گونه ای برآورده می کند و در این میان به آسایش و آرامش نسبی دست می یابد. البته در نگاه دینی، که مبتنی بر شناختی آسمانی و بی خطا از انسان و جهان است، دنیا گذرگاهی آزمودنی و رنج آلود است و همین نگاه است که به ما می آموزد نیازها در حد کمال برآورده نخواهد شد و آسایش و آرامش مطلق نخواهد بود پس مسابقه برای سود بیشتر و رفاه از همان آغاز محکوم به شکست است.

نیازهای واقعی انسان برای کارکرد دیگری در نهاد بشری تعبیه شده و برآوردن این نیازها هم روش های خود را دارد. به انسان، عقل هدیه شده تا نیازهایش را خود برطرف کند اما همین عقل می تواند به خطا کشیده شود و به جای برطرف کردن نیازهای واقعی، نیازهای کاذبی را تولید کند و برای برطرف کردن این عطش کاذب، نمک را در قالب آب ارایه کند!

به نظر می رسد که عطش ما برای خریدن آخرین مدل ها چیست؟ هزینه ای که برای گوشی همراهمان پرداخت می کنیم پاسخ به کدام خواسته واقعی و طبیعی ماست؟

مشکل این است که عقل و علم در راستای جهان بینی منطبق با هدف هوشمندانه جهان پیش روی ما ، به کار گرفته نمی شوند و ما در مسیری افتاده ایم که برای خرید آسایش بیشتر، آرامش را می فروشیم و به جای پاسخ دادن به نیازهای طبیعی و واقعی، نیازهای کاذب و سراب تولید می کنیم.

با مطالعه سبک زندگی امروز و مقایسه با سبک زندگی دیروز متوجه می شویم سبک زندگی دیروز عیب و نقصی نداشت. رابطه همه گزاره ها در سبک زندگی دیروز هماهنگ و به اندازه بوده است . برای همین بسته به امکانات آن روز، آسایش و آرامش برقرار بود و نیازهای واقعی نیز از راه های طبیعی آن پاسخ داده می شد اما امروز سبک زندگی از تقارن و همگونی خارج شده است.
هیچ کس درپی بازگشت به گذشته نیست. کسی نمی خواهد بگوید گذشته بهتر بود. عقب گرد کار عاقلانه­ای نیست. اما باید علم و فن آوری را در راستای آموزه­های دینی خودمان بکار گیریم. ضعف­های خودمان را باید شناسایی کنیم.

متاسفانه امروز ابزارها بر ما حکومت می کنند. به جای استفاده درست از پول ، پول را می پرستیم و به ابزارها سواری می­دهیم. در سبک به هم ریخته زندگی امروز ما ، سعادتی در میان نیست پول بیشتر برای خرید بت های تکنولوژی دیگر است .

قبله ما شرکت های بزرگ تولیدی خارجی هستند که با رسانه های خود ما ،نیازهای کاذب ایجاد می کنند. ما زندگی نمی کنیم . ما معتادیم . ما در پی افیونی هستیم که توهم رفاه را به ما تلقین می کند. رفاه بیشتر با رنج بیشتر.

وضعیت مصرف کالاهای خارجی پنج شرکت کره­ای را در ایران در نظر بگیرید که اقشار متوسط به بالای ما چقدر رقابت برای خرید همین کالاهای تولیدی آنها را دارند.

سامسونگ ،ال جی ، دوو ، کیا و هیوندایی (Smamsung & daewoo&L.G&KIA&Hundaee)پنج شرکتی هستند که کالاهای لوکس آنها از گوشی موبایل گرفته تا کلیه لوازم خانگی و خودروهای مدل بالا و اخیرا نیز از دیگر کالاهای مصرفی دیگر نیز توسط این شرکت ها تولید می شوند واز یک طرف میلیاردها به جیب کمپانی های خارجی می رود واز طرف دیگر با طراحی خاص خودشان نوع فرهنگ و ذائقه ما را به همراه کالاهای دیگر کشورها تعیین می کنند.

به عبارت دیگر ما تسلیم فرهنگ مصرف غربی شده­ایم که در گام اول همگام با دیگر کشورها به مصرفی کردن دیگر کشورهای تولید کننده شرقی از چین تا کره کرده است که با استانداردهای غربی برای مصرف انسان شرقی کالا تولید می­کنند. نتیجه آن شدکه شکل زندگی غربی برهمه جوامع مشرق زمین – از هندو چین گرفته تا کشورهای اسلامی و افریقایی و امریکای لاتین – تحمیل شده است . چیزی که به نام الیناسیون فرهنگی در متون فرهنگی بحث های فراوانی شده است .

در جامعه ما نیز همه اقشار جامعه یه این محصول صنعت فرهنگ روی آورده اند . صنعت فرهنگ به گونه ای خاص توانسته است همه را تحت تاثیر خویش قرار دهد .

اقشار پایین جامعه نیز با وسع خودشان آرزوی مصر ف کالاهای همین شرکت ها را دارند . تازه شرکت های ما هم برای رفاه بیشتر چاره ای جز قدم گذاشتن در همین مسیر راندارند.

پیشنهاد

توجه به نسبت چهارگانه زندگی براساس فرهنگ خودمان

نیاز ، آرامش ، آسایش و سعادت چهار محور اصلی توجه به نوع استفاده از یک نوع کالا در هر فرهنگی است . نیاز برگرفته از یک غریزه انسانی است که در نهاد بشر نهاده شده و شامل نیاز به خوردن ، آشامیدن و نیاز به داشتن چیزهای مختلف که به همراه آن جهت رفع این نیاز آرامش و آسایش قابل طرح است . آرامش بعد روانی رفع نیاز و آسایش بعد جسمانی در جهت مصرف کالایی خاص می باشد. نهایت اینکه سعادت هنگامی طرح می­شود که رفع نیاز زمینه برآوردن سعادتی خاص را برای بشر و انسان امروز فراهم سازد . در برخی از فرهنگ­ها سعادت همان کسب بالاترین لذت و کامجویی است ودر برخی فرهنگ ها معنای دیگر و اخروی پیدا می کند.

ما باید سبک زندگی را با شرایط امروز تعریف کنیم. تعریفی که با استناد به معارف ناب آسمانی تضمین کننده سعادت دنیوی و اخروی باشد و از سویی نسبت آرامش و آسایش را هم به هم نریزد و نیاز کاذب ایجاد نکند و نیازهای واقعی را برآورده سازد.

باز تعریف سبک زندگی امروز، گذران زندگی را آسان تر خواهد کرد و نظام آموزشی ما را کار آمد خواهد ساخت. هدف از زندگی و دانش اندوزی را روشن خواهد ساخت و هیچ کس کار بیهوده و رنج بی گنج نخواهد داشت.

ترویج وآموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی

این نوع سبک زندگی ،می بایست متاثر از آموخته های دینی خود ما باشد که می­توان در قالب حیات طیبه اسلامی آن را طرح کرد. هدف بحث و بررسی پیرامون سبک زندگی ایرانی اسلامی توجه به
- الگوهای صحیح زندگی ؛
- کشف هویت تاریخی

معرفتی عمیق در استفاده از کالاهای مدرن امروزی و

داشتن دین عقلانی به نام اسلام در سبک زندگی ایرانیان و همچنین برای غالب کشورهای اسلامی .متاسفانه ما نه این هستیم و نه آن و نه به دنبال این هستیم که بفهمیم که کدام هستیم .
- تعیین نسبت ایرانی بودن و اسلامی بودن ، مفهوم این سرفصل در یک جمله ایران آن است که تاریخ و تمدن ایرانی یک بستر مناسب است که ما با مبنای شریعت به شعار « نه شرقی ، نه غربی ؛ جمهوری اسلامی » ، جامه عمل بپوشانیم و حرفی نو بزنیم که البته فقط شعار نباشد و به گونه­ای عمل کنیم که در شرق و غرب بی­نظیر باشد و البته عقلانی­تر .
- همچنین یافتن یک نقطه شروع جهت تغییر سبک نسبتا غربی کنونی ، خصوصا برای ایران و سپس کشورهای اسلامی الزامی است .

ضرورت مطالعات بین رشته ای در بررسی سبک زندگی
روانشناسان غربی بسیار زودتر از ما ایرانیان ، نیاز به مطالعه بین‌رشته‌ای را تشخیص دادند. ما به عنوان بعد دینی ، بین‌رشته‌ای بودن را تأکید می‌کنیم که یک بعد آن مطالعه قرآنی وجود داشته باشد، بنابراین پرداختن به مطالعه بین‌رشته‌ای ضرورت دارد و ما باید مطالعات خود را بر اساس قرآن و دین شروع کنیم و به مطالعه بین‌رشته‌ای قرآن و علوم روز روی آوریم.

[ بدون نام ] 1391/09/14 ساعت 04:08 ب.ظ

بسم رب الشهدا و الصدیقین
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
باسلام واحترام
تشکر می کنم از این اقدام خوب شما عزیزان تلاشگر به نظر حقیر استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و ساده زیستی ایشان و سایر علمای معزز باعث مقبول تر شدن این اقدام به جا و شایسته خواهد شد .
التماس دعا و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما عزیزان

[ بدون نام ] 1391/09/14 ساعت 04:09 ب.ظ

بسم رب الشهدا و الصدیقین
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
باسلام واحترام
تشکر می کنم از این اقدام خوب شما عزیزان تلاشگر به نظر حقیر استفاده از فرمایشات مقام معظم رهبری و ساده زیستی ایشان و سایر علمای معزز باعث مقبول تر شدن این اقدام به جا و شایسته خواهد شد .
التماس دعا و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما عزیزان
جعفر روستا

[ بدون نام ] 1391/09/14 ساعت 04:17 ب.ظ

سم رب الشهدا و الصدیقین
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین
باسلام واحترام
توجه به ساده زیستی ائمه علیهم السلام و ارزشهای دینی ، اخلاق اسلامی و انسانی مهم و مفید به نظر می رسد که به آن در برخی موارد توجه شده است که لزوم پرداخت بیشتر احساس می شود .
التماس دعا و آرزوی موفقیت روز افزون برای شما عزیزان
روستا

حسن باویر 1391/09/14 ساعت 05:34 ب.ظ http://bavirhasan.blogfa.com

با سلام و عرض ادب

اول اینکه این وبلاگ میتواند آغاز خوبی باشد
دوم اینکه با توجه به اینکه اکثریت اعضا ممکن است از اینترنت دایل آپ استفاده کنند و به علت سرعت پایین آن کمتر از عکس اتفاده شود و بیتر نوشتاری باشد خیلی بهتر است
سوم اگر زمینه همکاری اعضا با در اختیار گذاشتن پسورد فراهم شود میتوان انتظار وبلاگ یا حتی سایت پربارتری داشت
در هر صورت بسیجی بمانید و سرافراز

مریم 1391/09/16 ساعت 12:05 ب.ظ http://313parastoo.blogfa.com

سلام
انتخاب سبک زندگی به شناخت و گرایش ها بستگی دارد و شناخت و گرایش را باید تطهیر کرد.
مسائل ساده و مهمی در زندگی وجود دارد مثل تنظیم ساعت خواب و بیداری با توصیه های دینی ما دیر میخوابیم و فرزندان ما برای نماز صبح کاهل می شوند. ما چشم وهم چشمی و رقابت متجملانه داریم . ما به سلامت تغذیه روح و جسممان اهمیت کافی نمی دهیم .ما محافظت بر نگاه را به پسران خود نمی آموزیم. ما خدمت به خانواده را برای زن و مرد الگو نمی کنیم. ما سادگی را کنار گذاشته ایم.ما انصاف و عدالت ومهربانی و تقوا را در زندگی مان رعایت نمی کنیم .ما کم در قرآن تامل می کنیم. کم کتاب می خوانیم.کم ورزش می کنیم. عمیق نیستیم.برای انسانها احترام قائل نیستیم.ما موهایمان را رنگ می کنیم در حالی که موهای ما با رنگ طبیعی جوان و شاداب است. ما درو غ می گوییم . خالی می بندیم.ما از خودمان شروع نمی کنیم.ما پر از بت هستیم.ما پول را به خیلی چیزهای دیگر ترجیح می دهیم.... و از کوزه همان تراود که در ا وست.....

محسن حاج حسینی 1391/09/18 ساعت 09:59 ق.ظ

ابتکار خوبی است برای شروع کار بدی نیست لیکن بایستی حتما یک نفر کارشناس مسایل دینی ومذهبی بر ان نظارت داشته باشد به نظر من برسی زندگی ایمه اطهار واولیائ الهی منبع بسیارخوبی برای برداختن به چنین موضوعی است.

وفایی 1391/09/19 ساعت 09:34 ق.ظ

اول زیبایی خط ایشان لذت بخش و یادآور هنر و فرهنگ ایرانی ما بود. دوم استناد ایشان به قران کریم برای زندگی طیبه توجه دادن به فرهنگ اسلامی ما بود و سوم آنکه از ایشان درخواست می کنیم اگر در این زمینه تحقیقاتی داشته اند که راهکارهای تجهیز زندگی به سبک زندگی اسلامی را معرفی می کند، ارائه فرمایند تا دست کم در جلسات بسیج سازمان ارائه شود.

قم 1391/09/19 ساعت 01:15 ب.ظ http://www.yaran1404.blogfa.com

با سلام به نظر می رسد اولین مشکل این وبلاگ سنگین بودن صفحه اول آن و عدم درج در ادامه می باشد که در نتیجه بساری از تصاویر صفحه اول یا دیر لود می شوند یا اصلا باز نمی شوند.

علی 1391/09/22 ساعت 11:34 ق.ظ http://www.aliazarnejat.blogfa.com

سلام و هزاران خسته نباشید.
انشاالله در معرفی سبک زندگی اسلامی وتطبیق آن با جامعه امروزی بااستعانت از خداوند متعال و قرآن کریم و دستورات پیامبر اعظم (ص) وائمه اطهار (ع) موفق باشید

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد